Monday, August 23, 2010

biasalah mulut manusia...

kalau aku makan banyak
diorang cakap
'buang tebiat apa minah ni.stress kot'

kalau aku makan sikit
diorang cakap
'patutlah kurus.makanlah banyak sikit.x elok diet lebih2'

kalau aku pakai tudung labuh
diorang cakap
'wuuu,macam ustazah'
kalau aku pakai tudung singkat + jarang
diorang cakap

'cehh,,baik xyah pakai tudung!'

kalau aku rajin sikit
diorang cakap

'sejak bila kau jadi kiasu ni?'

kalau aku malas
diorang cakap

'patutlah results teruk.pemalas!'

kalau aku pakai pakai lens
diorang cakap

'wuu,pakai lens.nak cantik la tu'

kalau aku pakai spec
diorang cakap

'hakhak.cam org tua =.='
kalau aku buat kerja lebih sikit
diorang cakap

'tu nak bodekla tu'

kalau aku x buat kerja
diorang cakap

'xbertanggungjawab betul!'

kalau aku bercerita kat org pasal Islam
diorang cakap

'tgk tu,budak ekstremis agama'

kalau aku x bercerita apa2
diorang cakap

'kedekut ilmu.dia jek nak pandai'

kalau aku tulis blog islamic2 sikit
diorang cakap

'mentang2 MUSCOM.bajet jek'

kalau aku tulis merepek2
diorang cakap
'apa MUSCOM tulis camtu.memburukan nama MUSCOM jek!'

kesimpulannya,mulut manusia ni bukan macam mulut tempayan boleh tutup
dan hati manusia ni,xkan pernah puas dr mengkritik org lain
so,live ur life
buat benda yg korang rasa betul
komen2 dan kata2 menyampah org lain
korang buat macam lori sampah lalu jek
sekejap jek bau dia lekat
esok2 hilanglah
dan camtu lah kehidupan
*peace*


7 comments:

Ummu safiyah said...

haha.. betul-betul. xya la nk puaskan hati org pun.

nina mazlan said...

ummu,lepak suda.xya nak tacing2 kan.haha.buat pe yg kita rasa betul,org xkan berenti nak komen.haish +_+

Robot Jamban said...

like =)

nina mazlan said...

aid : :P

virgo_blue91 said...

cik nina:pandangan Allah lebih penting kan3???

nina mazlan said...

cik jannah : yup.heeee~

tukang said...

people always forgot that they are human and they deal with human.