Saturday, September 18, 2010

ya Allah aku jatuh cinta...

ya Allah,aku jatuh cinta ^^


ya Allah,
aku ingin menjadi seperti gadis itu,
yg hidup matinya hanya utkMu ya Allah,
cinta utamanya adalah cintaMu ya Allah,
semua perkara yang dilakukannya adalah keranaMu ya Allah
meletakkanMu di atas segalanya,
agar hati dan diri sentiasa dipelihara,
daripada setiap kelalaian dunia

cinta Allah kekal abadi =)

ya Allah,
aku ingin menjadi seperti gadis itu,
yang pandai mengurus masa,
dakwah dan pelajaran diimbangi sebaik mungkin,
bersungguh-sungguh ketika belajar,
tetapi pada masa yang sama,
tidak lupa utk menyumbang di jalan dakwah

bantu aku menuju jalanMu

ya Allah.
aku ingin menjadi seperti gadis itu,
yang menjaga pergaulannya,
berbicara dengan lelaki hanya pada yang perlu,
suaranya tidak menggegar hati yang mendengar,
mengenakan pakaian yang ditutup sempurna,
membuat lelaki juga hormat padanya

hanya untukMu ya Allah

ya Allah,
aku ingin menjadi seperti gadis itu,
tidak ditakuti tetapi disegani,
tidak sombong tetapi dihormati
dicintai kerana agama yg ada padanya
bukan kerana kecantikan atau harta yg utama

inshaAllah =)

ya Allah,
berilah aku kekuatan,
untuk berubah ke arah itu

masih belum terlambat kan? =)


6 comments:

Anonymous said...

sy juga ingin menjadi spt gadis itu
insyaAllah
mari berusaha erna! ^ ^

Nina Mazlan said...

anony : =)

Unknown said...

Indah sekali susunan kata ini :)

tipaaEntry Baru
-Wajah baru: Bayyinat
-Aku bukan Yusuf!
-Reaksi balas kepada Ramadhan.

nina mazlan said...

(^^,)....

Anonymous said...

Is this WP theme free or premium? nice blog btw! 2011 scholarships
You nicely summed up the issue. I would add that this doesn’t exactly concenplate often. xD Anyway, good post…

nur intan syairah said...

i like this. really help girls in driving them to work out to be like one. ok. dah merepek. =)