Friday, October 8, 2010

'annoyed'

kenapa perasaan annoyed tu perlu wujud?
ntah ak pun xtahu jawapan dia
sebab ak pun biasa rasa annoyed kat orang =.=

kenapa kita annoyed?
sebab kita manusia biasa

kenapa yg bernama manusia tu perlu annoyed?
sebab manusia selalu nak org lain ikut cara dia
dia rasa diri dia yg terbaik

kalau dia duduk bersila
dia akan annoyed bila orang lain duduk bersimpuh
kalau dia makan pakai tangan
dia akan annoyed bila orang lain makan pakai sudu

eeee,kenapa mamat tu hensem.menyampahnya =.=

annoyed ni baik atau tidak?
camon!xkan nak ak jawab soalan ni kot =.=
sah2 ia x baik utk kesihatan

sebab?

~bila kita annoyed,kita akan lupa segala kebaikan orang tu kat kita,dan pikir kejahatan dia jek~

'hee,ak bengkek betullah dengan minah ronggeng mata juling tu'
 (tengok!bila annoyed,mesti kita describe org dgn perkataan yg xbaik.padahal minah tu lawa jek +_+!)

'laa,pehal lak kau ni?semalam ok jek dia ajar ko mechanics?'

'ala,bukan dia pandai sgt pon.dia tu la,tadi kan,masa kelas stats....'

~bila kita annoyed,kita mesti suka mengumpat.dan orang mengumpat selalu jadi kawan syaitan~

'ishh!sumpah dowh ak benci betul dgn mamat rempit tu.ada ke patut dia gi cabut bulu kaki depan aku?annoyed betul'

'laa,sabar2.mungkin dia xsengaja kot.jgnlah marah sgt.berzikir2'

'huh?esoklah ak zikir.dah la.ak gi cerita kat org lain lg bagus'

*selalunya,bila kita cerita kat orang pasal seseorang yg kita benci,kita xsuka kalau orang tu back up budak yg kita benci tu.jadi,batu api selalu di cari*

~bila kita annoyed,kita akan jadi talam dua muka~

'weyh,sakitnya hatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.siti tu xpaham bahasa ke apa?bla bla bla~~~'

setengah jam kemudian

'errrr,,,,siti,nak pinjam mug boleh?'
(sambil buat muka tersipu malu yg x comel punlah!)

~bila kita annoyed,kita rasa kita bagus~

'eeeeuuuwww,diorang tu couple,main pegang2 tangan,peluk2 pinggang.annoyingnya aku'

'eyh,ko pun couple jugak kan?'

'yela.sekurang2nya,ak couple,xla jumpa pun.texting jek.ak masih sopan lagi penyantun.bukan cam diorang tu nak heboh satu dunia'
(ayat perasan diri betul!)

waaaaaaa.menyampahnya.rasa cam nak bunuh diri da ni haaa!!

sebelum kita annoyed dkt orang lain
pernah x kita fikir,yg diri kita pun annoyed jugak kadang2
tanpa kita sedar,orang lain pun ada pernah annoyed dengan sikap kita,cara kita

jadi,perlu ke kita annoyed dengan orang lain?
sebab kita pun tahu,setiap orang xperfect
setiap kali kita nak ter'annoyed' kat orang
apa kata kita fikir semua kebaikan2 dia
haaaaa!

tp kan erna
macam mana kalau orang tu memang xpernah buat kebaikan
setiap benda yg dia buat,sentiasa menambahkan rasa annoyed kita kat dia
kita dah tegur kesalahan dia,tp cam xde effect pun
macam mana tu erna?

ok,itu mmg annoyed =.=
jadi,jom kita lari dari dia
kadang2 menjauhkan diri tu bagus
sampailah kita dah ok dengan dia

tp erna
kalau dia tu duduk dekat dengan kita?
hari2 kena jumpa dia
dah xboleh lari dah?

errrrkkkkkksss!
kesian kat awak
sabar ye =.=




14 comments:

iqbalsyarie said...

Bukankah ada hadis kata, orang bersabar atas maksiat sahabatnya adalah lebih baik drpd org yang tak sabar dengan maksiat sahabatnya.

Maka, harus banyak sabar. Mungkin si dia hanya mahu menguji kesabaran kamu. Mudah-mudahan, berkat sabarmu, takburnya lebur lalu menemukannya dengan cahaya hidayah yang dibalik takbur itu.

Wallahua'lam~

Nina Mazlan said...

insyaAllah (:

zameer.zaihan said...

eh. ko x annoyed dgn aku kan? ha..ha...ha...

Nina Mazlan said...

eyh,watpa?kerana ko sengal?owh,x,ak baik kot.ngeh3 :P

zameer.zaihan said...

eh, ko tau x perkataan tu doa. tolong la jgn ckp aku sengal. kang jd sengal btol2 kang. sape yg susah. mak bpk aku jugak. =.=

Nina Mazlan said...

eh,bkn da betol ke? ^_^!

hee.tgklah,pikir dulu nak ckp ke x.
*ko ckpla selalu ak baik.kan doa tu.haa,kot2 ak jadi baik sggh nt,xckp ko sengal da :P*

zameer.zaihan said...

mmg bukan pun.

eh, ckp ko baik kira aku menipu lak! wpun niat baik, tp cara salah. aku berdosa sbb mengatakan perkara yg dusta. parah2. =.=

Afiqah A. said...

terbaik! ;)

Nina Mazlan said...

huh?bila ko nak belajar terima hakikat ni.ak mmg baik,sopan lagi penyantun,dan etc.

btw,ak rasa ko patut like page 'saye SENGAL,awak nak tak kawan dengan saye' kat fb.la la la~~

Nina Mazlan said...

mas : haha.eyh,xnak terasa ke?ak kan! ak kan! ngeh3 :P

zameer.zaihan said...

meh ak modifite ayat ko. yg ni sebetulnya. ko spatutnya tulis:

huh?bila aku nk belajar terima hakikat ni. ko mmg baik, sopan lagi penyantun etc.

oh, page tu sesuai dgn ko. kot. :P

Nina Mazlan said...

eh,suka suki nak modifite ayt ak.ayt ak tu da positive statement,bkn normative.jdik,da xley tuka2 da.paham ke? :P

owh,ak suda try tuk join page tu,tp direject sbb ak xsengal.ko mgkin diterima :D

zameer.zaihan said...

ye la fliza. aku da phm =.= ambek la nk sgt. =.=

oh, mknenye ko ade intention nk join. so, indirectly, ko nk ckp ko mmg sengal la nih. :P

Nina Mazlan said...

sila jgn panggil ak fliza.ak bkn kartun =.= sengal pya budak!cessss!

owh,ak xckp ak sengal.cuma ak nak test jek *padan muka ak.kan da kantoi +_+*