Saturday, July 16, 2011

Biro Tata Negara bkn Biro Tata Politik


macam mana perasaan nak pergi BTN, macam tu jugaklah perasaan aku nak tinggalkan BTN
BTN pro-kerajaan? itu harus.
BTN menghasut supaya sokong kerajaan? heh. whatever.
bg aku, BTN cuma pupuk smgt cintakan negara, bukan cintakan kerajaan.
kena brainwash dah? errr..mungkin kot.

kalau nak ulas pasal BTN, macam baik tak payah.
taip jek BTN kat pak cik google, berlambak2 post pasal BTN org dah buat
cuma nak cakap, aku suka ahli group aku

tipah: haha. tipah best. :P
huda: suka bila huda gelak.
nina: nt try masuk bahas tau.
dayah: semoga dpt jadi doktor akhirnya.
fatihah: hidup taiping!!!err..
joey: u'r soooo cuteeee ^^
michele: mcm pretty zinta?hee.
hatim: anda cool.
syamim: jgn blur sgt. -.-
li en: bestla kenal li en.wee~

ok, tu ahli2 group do re mi yg best yg dpt faci Pak Long yg lawak.

ok ulasan BTN habis.



macam ayat aku kat atas tadi, aku cakap, perasaan nak tinggalkan BTN sama dgn perasaan nak pergi BTN
maknanya apa?
rasa agak sedih nak tinggalkan BTN sbb dah macam baik dgn budak2 kolej lain, faci2, dan dah rasa seronok belajar pasal Malaysia ni.
betullah org cakap kan, tak kenal maka tak cinta.

tapi, sekali pon dalam hidup aku, tak pernah ada rasa perasaan sedih, reluctant macam mana yg aku rasa masa nak tinggalkan BTN bila aku dgn Allah
setiap kali lepas solat, tak rasa sedih pon sampai rasa nak duduk lama lagi dekat sejadah tu
bila buat kerja, takde pon teringat2 dkt Allah macam mana aku teringat dkt BTN bila aku balik rumah ni
hmm. maksudnya apa?
aku tak kenal Allah lagi ke?

aku pandai cakap, tp aku sendiri tak rasa kehadiran cinta Allah tu.
kalau betullah aku dah kenal Allah, dah jatuh sayang dkt Allah
mesti sama perasaan aku bila nak tinggalkan sejadah dgn perasaan aku masa nak tinggalkan BTN
mesti sama perasaan aku bila nak tinggalkan sejadah dgn perasaan aku bila nak habis kolej hari tu
hmm. adil ke macam tu? padahal Allah yg lagi banyak bersama aku.
budak kolej 2 tahun jek. BTN 1 minggu jek.
tp kenapa macam susah nak rasa macam tu dgn Allah?

T____T



3 comments:

Ibnbakr said...

kebetulan,lusa ana dipaksa ke BTN..
Harapnya bermanfaat utk diri..

eida sazali said...

ala, btn xd la dahsyat sgt. biase je. ape yg dyorg cakap tu pon facts kan...

Nina Mazlan said...

ibnbakr: BTN best.cuma rs mcm kanak2 kembali.hee.