Friday, September 17, 2010

shit sandwich =.='

dulu2,masa pergi Muslim Leadership Camp
ada satu perkongsian menarik yg ak rasa agak sengal sebenarnya
pasal cara yg betul nak menegur orang
perumpamaan diberi,adalah seperti : 

SHIT SANDWICH =.='

oleh sebab ak suka jugak makan sandwich
selama beberapa hari jugakla ak nak temuntah bila teringat perkataan bangang ni +_+!
ak pikir,nasib akak tu bagi perumpamaan bahasa inggeris
kalaulah dia bagi dalam bahasa melayu
-
-
-
cukup erna,nanti sepuluh hari sepuluh malam kau xley makan apa2 pon!

oke,apa yg diumpamakan (ayat cam skem tol!) dgn SHIT SANDWICH ni?

errrrrkkkkkkkkk =.='

macam yg korang nampak dlm gambar di atas
sandwich,ada 3 lapisan kan,kan?
kalau korang nampak ada 4 tu,baik korang gi cek mata cepat2!

ok,first lapisan,roti baik punya (xtaw ayat sapa.la la la~~~)
second,ada sesuatu yg berwarna coklat2 kekuningan dan .... (paham2la sendiri,cesssss!)
last,ada lapisan roti yg best sekali lg =P

maksud?

ok,nak tegur orang
mulakan dgn bismillah perkataan yg baik2 dulu
pastu,baru cakap benda2 yg xelok
dan diakhiri dgn alhamdulillah perkataan yg baik2 jugak =)
paham ke???

CONTOH

mawar nak tegur teratai yg suka pakai baju ketat2
jadi,mawar pon mulakan perbualan

mawar : ermmm,,,teratai2,awak nak tahu x,dlm byk2 kawan saya kan,awaklah yg paling cantik dan comel sekali =D

teratai : (kembang2 kuncup) eyh,mana ada mawar.melati lg cun kot (ayat biasa bila da blushing =.=')

mawar : huhuhu.samala korang dua org.ermmmm,,tp kan,tp kan,,,,

teratai : tapi apa mawar? (xpuas hati ada tapi @_@!)

mawar : saya kurang berkenanlah tgk teratai pakai baju adik teratai ni.kalau teratai pakai baju loose sikit,mesti lg comel =P

teratai : eyh,ye eah.heeeeee~~ (malu suda=P)

mawar : betul.buat pa saya nak tipu.kan kan ^^ lagipun,cam xbest jek bila org laki ley tengok bentuk badan kita yg cantik ni.nnt bila da kahwin,suami kita mesti jeles.wuuuuu~~

teratai : ermmm,,,agakla mawar.ok2,saya paham =)

CONTOH LAGI



ahmad kawan baik abu.tp,ada satu perangai abu yg ahmad xsuka.abu,seorang yg playboy.jadi,ahmad bertekad nak tegur kawannya itu.

ahmad : wallaweiiii abu.cun dowh awek baru ko yg ke 119 ni =.='

abu : tengok kaki arh bro... (sampai skang ak xpaham asal budak laki suka ckp tgk kaki +_+!)

ahmad : hahaha.ak ngaku arh,ko mmg mamat romeo.huhu.tp kan abu,mcm xbaik jek ko permainkan perempuan2 tu.skang mmgla org tengok ko hebat,tp nanti bila ko nak kahwin,ak takut xde perempuan terima ko sebab takut ko tinggalkan dia.ermmm,,,

abu : ermmm,,betul eah?
ahmad : betul abu.lagipun ak tengok ko ni,hensem,anak dato',kalau ko setia dgn sorang awek jek,mesti saham ko makin tinggi ^^

abu : sebenarnya,ak pikir jugak benda ni (dan dan jek =.=').ermmm,,okla,ak cuba terima nasihat ko tu =)

jadi kan,jadi kan
cara begini lebih berhasil kot
dr tiba2 kita gi depan kawan kita
dok maki hamun cam orang kena sawan
buang tebiat jek
baik guna cara yg simple tp berhasil
kan :)




9 comments:

ck azri said...

shit!

Nina Mazlan said...

apa masalah ko pres? =.='

zameer.zaihan said...

sumpah pelik perumpaan nih. =.="

Nina Mazlan said...

zameer : ak pon rasa camtu mula2 =P

shikingojes. said...

erna erna..lg best kalo b4 tegur, bg org tu sandwich seketul dua..

Nina Mazlan said...

shikin : amboyh2,camtu suma org suka kena tegur >_<

Dayang Nabelle said...

i like!!!!!!!!!
u've changed a lot erna=)

tingkatkan ag ye,n jgn mengalah=)

Nina Mazlan said...

nabelle : thanx ^_^

Nina Mazlan said...

nabelle : thanx ^_^