Wednesday, September 1, 2010

lelaki vs perempuan


hari ni ak nak buat post pasal...
erm...
pasal apa eah? +_+!
haaaa!
pasal mentaliti manusia
wahh2,topik ni mesti 'pak cik hannan' ni suka
heeee~

oke,ak x suka nak buat ayat fakta
sbb kang masa tulis,dgn ak2 sekali tidur depan lap top ni haa
adoyai~~

so,tanpa membuang masa,jom kita selidik dan korek peristiwa2 yg berlaku kat sekeliling kita
yg kadang2 kita x perasan pon
hmmmm,,,

'lelaki'

sebelum ak tulis entri ni,ak nak cakap,ak bukan seorang yg anti-laki oke!
tp ada sesetengah sikap lelaki ni ak x berapa nak berkenan
contohnya,pasal bab yg korang pon da biasa dgr kan
'touch'
xkisahla,berlapik ke,x berlapik ke,sama jek
ala,kau cakap berlapik tu pun,dgn baju dia jek
konon2 bolehla nak pukul2,nak tarik2 baju dia
derrrr,,,,alasan
biasala,sesetengah manusia sentiasa nak cari alasan utk manghalalkan apa yg haram
itu x lawak oke!
tp,bg sesiapa yg mmg xkisah,yg merelakan dirinya disentuh oleh tangan2 yg sebenarnya cuba menarik ke api neraka tu,lantak korangla
ak cakap byk2 pun,kalau korang xsedar sendiri,xjadinya
tp yg menjadi permasalahan sekarang
budak2 laki yg xkisah soal halal haram ni
suka suki jek nak buat semua perempuan kat dunia ni,sama dgn perempuan2 yg rela dirinya dipegang
kadang2,perempuan yg pakaian mmg tutup pun,yg tudung labuh pun,diorang selamber je pegang
bangang ke apa korang ni?
huh?
hello!hello!
pleazla,jgn samakan semua perempuan kat dunia ni dgn kawan2 kau yg 'sporting-la-sangat' tu oke
wa are different
bukan apa,takut satu hari nanti,ada yg kena backhand kang
isk3 -.-"

'perempuan'

oke,ak perempuan
dan obviously,ak xanti perempuan jugak
sengal ^_^!
tp ak pelik dgn sikap perempuan ni
termasukla diri ak sendiri
korang bayangkan,ak pon pelik dgn perangai ak?
wooowooo
korang ingat mudah ke menjadi seorang perempuan ni?
isk3 =.='
oke,ap yg menjadi kemusykilan ak
perempuan ni,susah sgt nak jaga rahsia
esp dgn budak laki
ak ingat lagi,masa zaman2 'ummu n ain' muda dulu
(ak sampai sekarang still muda oke :P)
budak perempuan,kalau malam ni meeting
esok paginya,dah heboh da apa yg kitorang bincangkan kat dalam meeting tu
pagi2,bdk laki siap ada yg dok keneng2,nak tahu kesahihan berita tersebut
xke bongek namanya tu?
tp kalau budak laki ni,rahsia setiap org dr diorang,mmg jaga betulla
nak tahu apa yg diorang cakap dalam meeting?jangan harap oke!
mimpi jela
kenapa ea?
hmmmm,,,
mungkin perempuan ni dia ada sikap mempercayai org lain
termasukla org2 yg tidak dikenali
sampaikan dia berani nak cerita apa sahaja kat budak laki dgn harapan
'ko jgn bagitau sapa2 ye'
beria jek
esoknya,heboh.cessssss!
mentaliti budak perempuan
tp sebab mentaliti macam ni,budak perempuan nampak comel
la la la~~
(ak pun xtau ap kaitannya ^_^!)



4 comments:

Ummu Safiyah said...

haha. apa kah kaitannya nama "aku n ain masa muda" dulu?haha. adakah aku tua skg? kau lah yg dah tua! ak 18 tahun lg.. >_<

MeAndDaOnlyMe said...

alaa , kenapa lelaki dpt kaler biru , perempuan dpt kaler pink !! =p

1 jek , mmg boys n gurlz diciptakan utk saling melengkapi , kott ..
tp tggungjawab kita semua padaNya tetap same .. =D

wee ~~

Nina Mazlan said...

ummu : saja balas komen ko lambat.ari ni 5 sept,ko da 19 tahun ike.yes3 :DD

tot : ala, xkan nak letak laki pink kot.hakhak...

btw,the last statement is soooo true :)

nurniesya nabila said...

hoho...kte pon sllu buat yg prmpuan tu :P