Wednesday, December 15, 2010

sahabat bukan cinta :)

dulu aku rasa kau layan aku baik
tapi sekarang aku rasa kau macam dah malas nak layan aku
kata2 kau dah xmacam dulu
dulu kau suka berlawak-lawak
sekarang kau serius jek
dulu kau selalu tegur aku
sekarang kau pandang aku pun kau buat xtahu jek
dulu kau rajin bagi kata2 semangat kat aku
sekarang aku tengah down pon kau xtanya kenapa
dulu kau rajin dengar aku bercerita
sekarang kalau aku bercerita,kau jawab sepatah2 jek
kadang2 kau xbalas langsung
dulu bila aku marah cepat2 kau pujuk aku
sekarang kalau aku terasa ada kau kisah?
dulu kau selalu puji aku
sekarang aku buat apa pun mana kau nak perasan
dulu kau selalu nasihat aku kalau aku buat salah
sekarang kau biarkan aku dengan jalan aku sendiri
dulu kau selalu gelak kalau aku buat lawak
kalau kau xrasa benda tu lawak pun,kau akan senyum sbb nak jaga hati aku
sekarang kalau aku buat lawak kau akan tanya aku xde kerja ke?

kenapa kau dah berubah?
apa salah aku?
dah xseronokkah kawan dgn aku?
mungkin kau dah dapat kawan baru yg jauh lagi bagus dr ak
tapi aku xkisah
aku suka kalau kawan aku bahagia
tapi aku xnak kau lupakan aku
aku nak kau yg dulu
kau yg rajin melayan karenahku
kau yg selalu buat aku tersenyum
di mana kau?
mungkin aku salah
aku anggap kau sahabat
bagi aku,sahabat tu xkan pernah berubah
tapi, sahabat bukan cinta
sahabat datang dan pergi sesuka hati
bila sahabat dah jumpa org lain yg buat dia bahagia
sahabat akan pergi meninggalkan kita

setiap hari,sahabat silih berganti
ada jek org2 baru yg kita kenal sebagai pengganti
dr sekolah rendah, pindah sekolah menengah
dr sekolah menengah, pindah ke kolej
kalau dulu, kawan baik kita masa sekolah rendah namanya budak A
tp bila masuk sekolah menengah, kita kata kawan baik kita namanya budak B
masuk kolej, budak C pulak

fitrah kan?

tapi bagi aku
sahabat bukan macam baju
bila dah lama2 pakai baju tu
beli baju baru, dan baju lama disimpan jadik habuk
tapi sahabat tu macam fosil
semakin antik semakin mahal ^^

dan aku tahu, walaupun sahabat pergi, tp memori bersama sahabat akan sentiasa di hati

kan sahabat?

sumpah aku rasa entri aku kali ni kekok gila O_o!


10 comments:

miss sadiq! said...

aku suke ayat nie,
"sahabat tu macam fosil
semakin antik semakin mahal"!

eju said...

awwwwh ='(

Nina Mazlan said...

sadiq : haha.sebenarnya aku rasa confuse dgn ayat tu.betul eh fosil tu? =.=!



eju : eh,sedih pulak :O

shikinhssn! said...

sape sape sape? nak tau yeayy!
*buat gaya spastik hbis so ang kesian n gtau.

Nina Mazlan said...

shikin : errrr...jawapannya C :P

Nina Mazlan said...

errr..shikin,alifah kata jawapan C budak kolej.haha.GOOD OBSERVER.btw,ak xmaksudkan C tu.xpe kita tuka budak D :P

zameer.zaihan said...

weee. ernaq jiwang karat hijau 14 inci!

Nina Mazlan said...

ko nih,aku ckp pasal sahabat ponn jiwang ke?rosakkk =.=!

ZAMEEQ sengal!

iqbalsyarie said...

sahabat~ sampai bila2 pun topik ini tetap fresh :) dan saya suka dengan kata2 kamu~

Nina Mazlan said...

terima kasih iqbal.teruskan berdakwah.suka entri2 kamu juga ^_^