Sunday, November 7, 2010

indahnya islam bukan sekadar ungkapan~

bila suruh describe pasal islam
muslim selalu cakap
'oh, islam itu indah'
kalau tulis, siap ada smiley kat belakang
ISLAM ITU INDAH =)

kalau aku jadi non-muslim
aku mesti nak cakap camni :

apa yg indahnya?
tengok org islam, pakaian lebih kurang non muslim jek
cakap kena tutup aurat, tp tengok org islam pakaian lg hot & seksi dr non muslim
kadang2 keliru, xdapat beza yg mana satu muslim, yg mana satu x
non muslim nak tunjuk pusat pun malu

apa yg indahnya?
tengok org islam, suka suki jek pegang, peluk2 pakwe/makwe diorang dlm tren
duduk kalau boleh nak bagi lekat punggung
non muslim kalau ada pakwe/makwe pun x over macam diorang
*tahu la excited ada pakwe/makwe =.=*

apa yg indahnya?
tengok org islam
masa org azan maghrib
dia still lagi kat cafe
duk gelak2 ngan geng2 dia 
non muslim pun tahu senyap
kadang2, bila dah sampai nak masuk isyak x balik2 lagi
non muslim pun teringin nak tegur
'dey,xgi solat kah?xkan dgn yg laki2 sekali uzur kot'



mana keINDAHan islam tu?
kalau setakat cakap, islam tu indah
seribu kali pun xdapat bukak hati non muslim tuk rasa kagum dgn islam
cukup ke sekadar cakap, cakap, dan cakap jek?

contoh kan, Isaac Newton
kalau tiba2 jek org tua tu cakap kat perdana menteri pasal graviti
tp xde bukti yg graviti tu wujud
mesti dia xkan jadi popular cam sekarang
sebabkan dia tunjuk buktilah, yg org boleh percaya kat teori dia tu

jadi,korang rasa
kalau kita beria dok cakap islam tu indah byk2 kali
tp kita x tunjuk keindahan islam tu
ada ke org nak percaya?
hah?

kadang2, semangat baca al-Quran
suara sedap bukan main
kalah mawi
pastu, kalau tiba2 non muslim tanya apa maksud bacaan kita tu?
kita nganga =O
mesti non muslim tu pergi sambil cakap
'ala,setakat baca,aku pun boleh kalau belajar.suara aku lagi sedap,macam ziana zain!'
hafallah satu al-Quran pun
tp kalau kita baca tajwid tunggang langgang
pastu, mmg xpaham ntah apa ntah yg kita baca
macam mana nak tunjukkan keindahan alunan suci al-Quran tu?

kalau kita berkawan
satu hari, kawan terpatahkan ubat pensil kita
kita terus marah2, pastu putus kawan skang gak!
mmg ukhwah xkuat langsung
macam mana nak tunjukkan keindahan ukhwah tu kat kawan2 non muslim yg lain?

aku pelik kot
kadang2, tengok budak2 perempuan solat *bukan kat ky jek oke*
xkisah pun pakai telekung terbalik
bila tegur, dia jawab : 'ala,semayang jek pun'
haa, cuba try sekali pakai baju terbalik pergi jumpa bakal mak mentua
pastu bila bakal suami tanya, sila jawab : 'ala,jumpa mak mentua jek pun'
xpasal2 mak mentua reject
'xsenonoh punya menantu'
dusssshhhh!
terasa pedas di situ
agak2nya, Allah jawab apa pulak ye nanti?


kawan2
islam tu indah tau
tp bukan indah pada ucapan, pada tulisan
islam tu indah pada segala2nya
dan keindahan itu mestilah ditunjukkan
macam lukisan, kalau kita lukis cantik, mesti kita x segan nak tunjuk kat orang kan?
tp kalau lukisan kita buruk, kita simpan dalam peti ais jek, malu nak tunjuk
jadi, kalau islam tu indah, kenapa nak sorok keindahannya?
kannnnn :)



5 comments:

aizuddin said...

wuuu, ekstremis, hahaha

Nina Mazlan said...

huh?sewel =.=

zameer.zaihan said...

hmmmmmmmmmmmm.

Nina Mazlan said...

zameer : pehal?pjg mengeluh.syukur2 =.=

JASA PEMBUATAN IJAZAH PALSU said...

ANDA BUTUH IJAZAH UNTUK MENCARI KERJA - MELANJUTKAN KULIAH - KENAIKAN JABATAN ?!?!
KAMI JASA PEMBUATAN IJAZAH SIAP MEMBANTU ANDA UNTUK MEMENUHI KEBUTUHAN IJAZAH UNTUK BEKERJA ATAU MELANJUTKAN SEKOLAH / KULIAH.
BERIKUT INI MERUPAKAN JASA YANG KAMI SEDIAKAN.

-SMU:4.000.000
-D3:6.000.000
-S1:8.000.000

* AMAN, LEGAL, TERDAFTAR DI UNIVERSITAS / KOPERTIS / DIKTI, BISA UNTUK MASUK(PNS, TNI, POLRI,BUMN, SWASTA).

JUGA MELAYANI PEMBUATAN SURAT SURAT PENTING SEPERTI:SIM, STNK, KTP, REKENING BANK, SURAT TANAH, AKTE KELAHIRAN.BPKB, N1, SURAT NIKAH, DLL.

SYARAT:KTP/SIM,FOTO BERWARNA DAN HITAM PUTIH,UNIVERSITAS YANG DITUJU,IPK YANG DIMINTA(MAX 3,50),TAHUN KELULUSAN YANG DIMINTA,ALAMAT PENGIRIMAN YANG DIMINTA.KIRIM KE: pembuatanijazah@yahoo.co.id

HUB: +6285736927001.

(HANYA UNTUK YANG SERIUS SAJA)

Nb:Semua manusia berhak meiliki pekerjaan dan pendidikan yang layak,entah dari kalangan atas,menengah dan bawah.Maka dari itu kami ada untuk anda yang mebutuhkan ijazah atau surat-surat penting lainnya.